• This forum has been archived

If you'd like to post a thread, post it here instead!

View Forum

استفسار عن الليكويد

Status
Not open for further replies.

ahmed

Aug 26, 2013
3
0
Egypt
السلام عليكم
اخوانى أنا ناوي أبدأ فى السيجارة الالكترونية....بس عندي استفسار ..لقيت سائل ال 10 مل ب 120 جنيه..طيب استهلاكي لليكويد كام مللى فى اليوم؟ لقيت فى المنتدى الأجنبي الناس بتستهلك من 5 مللى الى 15 مللى فى اليوم! و أنا مدخن شره حوالى 3 علب و نص فى اليوم...يعني هأجيب ليكويد يوميا ب 120 جنيه؟؟؟ و لا أنا فاهم غلط؟

Fawzy

Senior Member
ECF Veteran
Jan 2, 2013
101
29
Cairo
لا، أنت فاهم غلط، بص حسب رأيي المتواضع وعن خبرة بسيطة، استهلاك الليكويد بيفرق من شخص للتاني وكمان بيبقى حسب التركيز اللي أنت جايبه، يعني أنا أنصحك ما دام أنت مدخن شره كده، تجيب أعلى تركيز لليكويد اللي هو 4.5 وتشوف، اللي أنا شفته بنفسي وشفت ناس أفاضل هنا اتكلموا فيه أنه من اتنين ملي وأنت طالع، أنا عامة عن نفسي كنت بشرب علبة ونص مارلبورر أحمر في اليوم، وبستهلك حوالي اتنين ملي بس في اليوم، مش عارف هل كده هقدر أفيدك ولا لأ، بس عامة هي فروق شخصية ومحدش يقدر يقول فيها رأي قاطع،

Tahlawi

Super Member
ECF Veteran
Feb 28, 2013
366
169
Cairo
عزيزى كما وضح لك الأستاذ فوزى العمليه نسبيه
لكن عموما استهلاكك من ليكود بتركيز 18 ملم نيكوتين حيكون فى حدود من 4 الى 6 ملم فى اليوم والليكود ده سعره فى حدود من 60 الى 80 جنيه حسب المصدر لكن الليكود الى ب 120 جنيه ده بتارع انتلى سيج وهو اغلى ليكويد فى مصر بلاش منه
مع تحياتى

ahmed

Aug 26, 2013
3
0
Egypt
متشكر على ردودكم المفيدة
عزيزى كما وضح لك الأستاذ فوزى العمليه نسبيه
لكن عموما استهلاكك من ليكود بتركيز 18 ملم نيكوتين حيكون فى حدود من 4 الى 6 ملم فى اليوم والليكود ده سعره فى حدود من 60 الى 80 جنيه حسب المصدر لكن الليكود الى ب 120 جنيه ده بتارع انتلى سيج وهو اغلى ليكويد فى مصر بلاش منه
مع تحياتى
يعني برده 60 جنيه فى اليوم خراب بيوت! يبقي بلاها سيجارة الكتروني
طيب يبدو كده اني لازم أركب ليكويد بنفسي
حد عارف منين أشتري طعم سجاير مارلبورو أو سيجار كوبي؟
عاوز الفلافور و الجلسرين هأشتريه من وسط البلد مع الباقي المكونات بس محتاج الفلافور

Tahlawi

Super Member
ECF Veteran
Feb 28, 2013
366
169
Cairo
متشكر على ردودكم المفيدة

يعني برده 60 جنيه فى اليوم خراب بيوت! يبقي بلاها سيجارة الكتروني
طيب يبدو كده اني لازم أركب ليكويد بنفسي
حد عارف منين أشتري طعم سجاير مارلبورو أو سيجار كوبي؟
عاوز الفلافور و الجلسرين هأشتريه من وسط البلد مع الباقي المكونات بس محتاج الفلافور

النكهات الى سعادتك طالبها غير متوفره فى مصر ولكن يتم شرائها من الخارج من عدة مواقع أحسنها وأشهرها الموقع الأيطالى فلافور أرت
ولكن تتوافر فى مصر نكهات الفواكه والقهوه والبندق والفستق وهى ليست بالجوده المطلوبه ولكنها تفى بالحاجه
مع تحياتى

Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread